دسته‌بندی نشده

عوامل موثر بر قیمت پرینت

عوامل موثر بر قیمت پرینت

هزینه های چاپ و پرینت به دلایل مختلفی برای برخی شرکت ها ، سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی اهمیت زیادی دارد چون این موسسات برای تبلیغات، معرفی خدمات و تولیدات، تهیه سربرگ و پاکت های نامه، جعبه محصولات ، تهیه کاتالوگ، بروشور و موارد این چنینی بطور دائم مجبور به پرداخت هزینه های بالایی هستند. در جهت کاهش این هزینه ها می توان به نکات مختلفی اشاره نمود که شاید هر یک به تنهایی نقش موثری در تعیین قیمت نهایی پرینت یا چاپ نداشته باشند، اما مجموع اینها مبلغ قابل توجهی از هزینه های چاپ و پرینت را کاهش می دهد.

با سنترکپی همراه باشید تا درباره عوامل موثر بر قیمت پرینت با شما صحبت کنیم.

۱_ نوع کاغذ
یکی از عوامل موثر در قیمت پرینت نوع کاغذ استفاده شده در پرینت و چاپ هست. در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نوع کاغذ، برای مصارف گوناگون تولید می شود.

در صنعت کاغذسازی انواع کاغذ را به چهار گروه تقسیم می کنند:

  • کاغذ و مقوای گرافیکی
  • انواع مقوای بسته بندی
  • کاغذ های بهداشتی
  • کاغذ های صنعتی برای مصارف الکترونیکی

بعضی از انواع کاغذهای معمولی مانند کاغذ تحریر، کاغذ روزنامه، کاغذ بایپل، مقوای جلد، کاغذ کتاب و کاغذ پاکت هست و بعضی از انواع کاغذهای مورد استفاده در صنعت که در چاپ و پرینت استفاده میشوند شامل موارد زیر هستند:

  • کاغذ چاپ و تحریر
  • کاغذ و مقوای گلاسه
  • مقوای پشت طوسی و سفید
  • کاغذ صنعتی – کرافت
  • کاغذ روزنامه

شناخت و انتخاب نوع کاغذ و نوع استفاده هریک از این کاغذ ها در کاهش هزینه ها تاثیر بسیاری دارد. هر یک از این نوع کاغذ ها خود دارای انواع مختلف، سایز و گرماژ های متفاوت، شرکت های مختلف می باشد و هر یک از برندها نیز کیفیت و قیمت خاص خود را دارد.

۲- نوع پرینت و پرینتر
بسته به نوع پرینت و چاپگر پرینت رنگی یا سیاه و سفید هزینه شما متفاوت می شود. این قیمت به دلایل دیگری مانند تعداد برگ، رنگ کار، تصویر یا متن بودن فایل چاپی و … می تواند تغییر کند. چنانچه قصد استفاده از خدمات چاپی دارید یا باید چاپگر و پرینتری تهیه کنید و خود به تنهایی پرینت بگیرید یا اگر آگاهی کافی ندارید بهتر است از خدمات مجموعه های حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت پرینت
عوامل موثر بر قیمت پرینت

به طور معمول استفاده از چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست هزینه کمتری دارد. البته قاعدتا چاپ پرینت به صورت رنگی هزینه بیشتری نسبت به پرینت سیاه و سفید دارد؛ چون در پرینت رنگی از چندین رنگ استفاده میشود. توجه کنید که تعداد چاپ نیز یکی از عوامل مهم موثر در تعیین قیمت نهایی چاپ خواهد بود.

۳_ سایز و ابعاد پرینت یا کار چاپی
سایز و ابعاد کار چاپی دیگر مولفه ای است که روی قیمت پرینت یا چاپ تاثیر گذار است و هر چه ابعاد کار بزرگتر باشد قیمت آن بیشتر می شود. دستگاه‌های موجود در بازار، هر یک کارها را در ابعاد استاندارد خود چاپ می کنند. مثلا دستگاه‌هایی که چاپ بنر را انجام می‌دهند، چنانچه ابعادی بزرگتر از ابعاد استاندارد را چاپ کنند قطعا هزینه بیشتری به همراه دارند. دلیل می تواند این باشد که برای چاپ ابعاد بزرگتر کار، به زمان بیشتر، مواد اولیه بیشتر، دستگاه بزرگتر و … نیاز دارد.

۴_طراحی محصول چاپی
از دیگر عوامل موثر بر قیمت چاپ محصولات چاپی طراحی محصولات است. لازمه طراحی‌های منحصر به فرد و مخصوص حضور یک گرافیست حرفه‌ای در مجموعه اداری است که هزینه زیادی به موسسه شما تحمیل خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده تیم حرفه ای چاپخانه های معتبر طراحی محصولات خود را به ایشان بسپارید.

۵_ سفارش آنلاین یا حضوری پرینت
یکی از عواملی که مستقیما در هزینه پرینت تاثیر ندارد بلکه از عوامل جانبی هزینه پرینت حساب میشود، هزینه رفت و آمد برای سفارش و چاپ پرینت است. سفارش و پرینت آنلاین باعث کاهش هزینه های جانبی پرینت شما میشود.

اگر درباره این موضوع سوالی دارید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *