دسته‌بندی نشده

معرفی انواع پرینترهای اچ پی

انواع پرینتر اچ پی

یکی از بزرگ‌ترین و برترین برندهایی که در زمینه ساخت پرینترها فعالیت می‌کند HP است. این سازنده آمریکایی هم در زمینه پرینترهای خانگی فعالیت دارد و هم مدل‌های اداری و چندکاره. اچ پی پرینترهای لیزری و جوهرافشان تولید می‌کند و بسته به نیاز خود می‌توانید از بین تنوع بالای این برند پرینتر مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

پرینترهای اچ پی بر پایه های مختلفی تقسیم بندی می شوند. شرکت اچ پی از موفق ترین کمپانی ها در زمینه ی تولید انواع پرینتر می باشد. برای پرینت و بایگانی اسناد و کاغذهای مهم هم می توانید آنها را به یک مرکز کپی معتبر بسپارید و هم از پرینترهای خانگی استفاده کنید. پرینتر ها امروزه نقش بسیاری در تسریع انجام امور دارند.

هر مرکز متناسب با نوع کاربری خود به تهیه ی مدلی از این دستگاه ها می پردازد. انواع پرینتر اچ پی در گروه های رنگی، سیاه و سفید، تک کاره و چندکاره تقسیم بندی شده اند. این دستگاه ها حتی در شرکت های کوچک و منازل هم جایگاه ویژه ای دارند.

همانطور که در مقالات مربوط به مقایسه انواع پرینترها گفتیم این پرینترها شامل: لیزری، جوهرافشان، سوزنی و.. می باشد. در این مقاله می خواهیم بیشتر درباره انواع مدل های پرینتر اچ پی صحبت کنیم.

بررسی انواع پرینتر اچ پی

به طور کلی این دستگاه ها تنها در فرآیند چاپ با یکدیگر یکسان هستند اما روش اعمال این فرآیند در هرکدام از این دستگاه ها متفاوت است. در این بخش به بررسی انواع چاپگر های اچ پی می پردازیم:

پرینتر های جوهرافشان
همان طور که از نام این دستگاه مشخص است عملکرد آن از طریق خروج با فشار جوهر از روزنه ها بر روی کاغذ انجام می شود. به همین روند تصویر مورد نظر بر روی کاغذ نقش می بندد.

یه یاد داشته باشید برای جلوگیری از خشک نشدن جوهر این دستگاه باید هر چند وقت یکبار یک تصویر یا متن را با آن پرینت بگیرید.

پرینتر های سوزنی
در این نوع پرینتر علائم به وسیله نقطه های کوچکی به نام dot حاصل می شود. این نقاط نیز توسط سوزن نازکی به نام پین در اثر برخورد با نوار رنگی و انتقال رنگ به روی کاغذ به وجود می آید.

این نوع پرینتر ها از نوع قدیمی هستند و سرعت چاپ آن ها به طور متوسط ۳۰۰ کاراکتر در ثانیه است. جالب است بدانید که هر چه تعداد سوزن های موجود در این دستگاه بیشتر باشد چاپگر سوزنی قادر به چاپ تصاویر ظریف تری خواهد بود.

پرینتر های لیزری
این دستگاه همانند دستگاه کپی عمل می کند. در وهله ی اول کاغذ توسط نور های لیزر تحت تاثیر اشعه ها قرار می گیرد و پس از آن پودر یا مایع در محل هایی که لیزر به آن تابیده شده است جای می گیرد و در نهایت تصویر را به چاپ می رساند. این نوع چاپگر دارای قیمت بسیار مناسب و کاربری آسانی است که به همین دلیل بسیار مورد توجه واقع می شود.

مدل های پرفروش پرینتر hp

پرینتر اچ پی Laser 107w لیزری
اگر به یک پرینتر ارزان‌قیمت نیاز دارید که امکان اتصال به وای فای را داشته باشد این محصول از اچ پی می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب برای شما باشد. سرعت چاپی این پرینتر برابر با 20 برگه در دقیقه است و رزولوشنی برابر با 1200 در 1200 دارد و اچ پی توصیه کرده که بین 100 تا 1500 چاپ در ماه با این پرینتر انجام دهید.

پرینتر اچ پی LaserJet Pro MFP M28a لیزری چندکاره
اگر در پی بهترین پرینترهای سه کاره hp هستید این مدل با توجه به قیمت مناسب، می‌تواند انتخاب جذابی باشد. این پرینتر 5.4 کیلوگرم وزن دارد و می‌توانید سه کار پرینت، کپی و اسکن را انجام دهد. رزولوشن در نظر گرفته شده برای کپی برابر با 400 در 600 است و سرعت پرینتر به 18 چاپ در دقیقه می‌رسد. رزولوشن پرینت اما 600 در 600 است و این محصول می‌تواند در ماه تا 8000 چاپ را انجام دهد.

پرینتر اچ پی LaserJet Pro M501dn لیزری
اگر به یک پرینتر اداری نیاز دارید ولی چند کاره بودن آن برایتان مهم نیست حتما نگاهی به این مدل داشته باشید. اولین تفاوت این پرینتر با مدل‌های خانگی قبلی این است که توان ماهانه آن به 100000 چاپ می‌رسد، هرچند که اچ پی توصیه کرده تا این عدد را بین 1500 تا 6000 عدد نگه دارید تا بتوانید مدت طولانی‌تری از پرینتر خود استفاده کنید و دیرتر به تعمیر نیاز پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *